Menteri Sumber Manusia lantik Ahli Perniagaan ‘lalang’ CEO HRDF baharu

Siapa kata Menteri daripada PN hanya memilih pendokongnya? Sebelum ini Datuk Saravanan Menteri Sumber Manusia telah melakukan pembersihan dengan membuang Pengerusi dan CEO HRDF selain beberapa pengerusi agensi atau badan berkanun di Kementerian Sumber Manusia.

Elanjelian-Venugopal_Noor-Faridah

Terbaru Saravanan melantik Pengasas My Events International, Shahul Hameed Dawood yang kontroversi dan dianggap ahli perniagaan ‘lalang’ dalam hubungan politik di negara ini sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Dana Pembangunan Sumber Manusia (HRDF).

 

shahul ucapan
Mudah! jadi lalang akan jadi CEO

Bersama BN semua projek BN My Events International sapu, Ketika PH berkuasa dia juga ‘mengampu’ pemimpin PH dan sekarang dia muncul sebagai CEO HRDF.

Di kalangan pemimpin PH seperti DAP, Dr P Ramasamy, antara yang mendesak Datuk M Saravanan, menarik balik lantikan Shahul Hameed Dawood sebagai CEO HRDF menggantikan Elanjelian Venugopal kerana dianggap pro Dr Zakir Naik yang kontroversi kerana menganjurkan ceramah Dr Zakir pada 17 April 2016.

Tapi itulah Shahul Hameed Dawood dia ahli perniagaan ‘lalang’ yang akan hidup dan mendapat untung di mana-mana. Malah pelantikannya sebagai CEO HRDF mungkin mengundang rasa benci penyokong BN, Muafakat atau Perikatan Nasional.

shahul- tun mBersama Bekas PM- Tun Dr Mahathir – cukup tak jilatannya?

shahul-anwar
Bersama Anwar Ibrahim – cukup tak hisapannya?
shahul11
Bersama Azis Jamman bekas Timbalan Menteri Dalam Negeri

shahul- azis

Yang menjadi kebimbangan netizen ialah beliau sebagai CEO My Events International bakal menggunakan HRDF untuk kepentingan syarikat pengurusan acaranya yang bertapak bertapak di Malaysia, India, United Kingdom, Arab Saudi, Nigeria, China, Filipina, Pakistan, Rwanda dan Afrika Selatan.

shahol my event

Shahul Hameed Dawood mesti menjarakkan diri sebagai CEO HRDF dengan syarikatnya My Event International sebelum mengundang bencana kepada dirinya suatu hari nanti Ini termasuk beliau sebagai NGO Perniagaan yang beliau mempunyai jawatan di dalamnya. Netizen dan musuhnya akan menunggu beliau melakukan kesilapan di HRDF. Ada kuasa ada wang bila-bila masa boleh jatuh ke lubang rasuah.

Shahul Hameed Dawood juga adalah rakan baik dengan  Dato’ Sri Gnanaraja yang ditahan SPRM dan didakwa di mahkamah kerana kes rasuah terowong bawah laut Pulau Pinang.

 

shahul1
PTJ02_280218_SPRM
didakwa gnana

Siapa kata PN tak berani lantik golongan ‘lalang’ sebagai CEO HRDF?

 

2 Comments

Leave a comment